Rozpatrywanie skarg i wniosków
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Częstochowie lub jego Zastępca
we wtorki od 10:00 do 12:00
Kierownicy Oddziałów i Sekcji Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Częstochowie
od poniedziałku do piątku w godzinach pracy od 7:30 do 15:05.
Zasady przyjmowania skarg i wniosków reguluje:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz.,775 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
3. Regulamin organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz interwencji w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Częstochowie.
Skargi i wnioski dotyczące wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Częstochowie są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków, a następnie rozpatrywane przez komórki merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Częstochowie i jej pracowników mogą być wnoszone:
· za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: psse.czestochowa@sanepid.gov.pl
· faksu: 34 362 72 10
· pocztą na adres: 42-200 Częstochowa, ul. Jasnogórska 15a
· ustnie do protokołu (osobiście).
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
· zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
· naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
· przewlekłe załatwianie spraw,
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
· sprawy dotyczące ulepszenia organizacji,
· usprawnienia pracy,
· zapobiegania nadużyciom,
· lepszego zaspokajania potrzeb ludności,
· wzmocnienia praworządności.
Do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań i działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Częstochowie organem właściwym jest Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Skargi/wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki.
Jeżeli z treści skargi/wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia skargi/wniosku.
Niezłożenie wyjaśnień w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia skargi/wniosku.
Niezłożenie wyjaśnień skutkuje pozostawieniem skargi/wniosku bez rozpatrzenia.
Jeżeli rozpatrzenie skargi/wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, przeprowadzane jest postępowania wyjaśniające z zebraniem odpowiednich materiałów i dowodów.
O sposobie załatwienia skargi/wniosku zawiadamia się wnoszącego.